Diakonie

Osobní asistence

Nabízíme pomoc pro děti od 7 let věku, pro dospělé ve věku 18 – 64 let a seniory. Jsme tu pro vás, pokud máte zhoršený zdravotní stav, tělesné postižení nebo mentální znevýhodnění.

S čím Vám můžeme pomoci?

a) Pomoc při zvládání úkonů péče o vlastní osobu:

  • podávání jídla a pití,
  • oblékání, svlékání,
  • prostorová orientace,
  • přesun na lůžko, vozík, polohování.

b) Pomoc při osobní hygieně:

  • běžná hygiena,
  • koupání, sprchování,
  • použití WC.

c) Pomoc při zajištění stravy:

  • příprava jídla a pití.

d) Pomoc při zajištění chodu domácnosti:

  • drobný úklid, péče o lůžko, péče o prádlo,
  • nákupy.

e) Výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti:

  • podpora v péči o dítě,
  • kontakt s rodinou,
  • upevnění dovedností.

f) Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím:

  • doprovod,
  • společnost.

g) Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:

  • uplatňování práv/zájmů,
  • běžné záležitosti.

h) Pomoc při zajištění bezpečí a možnosti setrvání v přirozeném sociálním prostředí:

  • dohled, aby osoba závislá na pomoci nezpůsobila ohrožení sobě ani svému okolí.

Cílová skupina

Službu poskytujeme osobám, které mají snížené schopnosti z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení a jejichž situace vyžaduje pomoc jiné fyzické osoby při zabezpečování jejich životních potřeb. Klientem služby se mohou stát zejména děti od 7 let věku, dospělí ve věku 18–64 let a senioři. Námi poskytovanou službu dělíme na dvě části podle cílových skupin:

Osobní asistence A/

  • s tělesným postižením,
  • s mentálním postižením,
  • s kombinovaným postižením,
  • s jiným zdravotním postižením (chronické, civilizační apod.)

Osobní asistence B/

  • s chronickým duševním onemocněním (pouze osoby s poruchami autistického spektra a dalším přidruženým mentálním či fyzickým postižením)

Kde nás najdete

Službu poskytujeme na území ORP Vrchlabí – v následujících 16 obcí:

Čermná, Černý Důl, Dolní Branná, Dolní Dvůr, Dolní Kalná, Dolní Lánov, Horní Kalná, Hostinné, Klášterská Lhota, Kunčice nad Labem, Lánov, Prosečné, Rudník, Strážné, Špindlerův Mlýn, Vrchlabí.

Adresa

Diakonie ČCE – středisko Světlo ve Vrchlabí
Osobní asistence
Krkonošská 14,
543 01 Vrchlabí

Otevírací doba

Pro cílovou skupinu A:

Po-Ne 7:00–20:00, včetně svátků.

Pro cílovou skupinu B:

1 klient v rámci provozní doby ve dnech:

Po, St, Pá od 7:00–15:30;
Út, Čt od 11:30–20:00 
So, Ne 1x za 4 týdny od 7:00–20:00.

„Velmi si vážím péče a důslednosti osobních asistentek v terénu i komunikace s vedením služby osobní asistence. S Vaší péčí mohla maminka zůstat v domácím prostředí s rodinou.”   

Pečující syn

Poslání služby

Posláním OA je poskytnutí podpory na základě diakonických hodnot osobám, které potřebují pomoc druhého člověka při zajišťování svých základních potřeb. Osoby jsou podporovány v takovém rozsahu a čase, který je pro ně nezbytný a který si sami zvolí proto, aby mohly zůstat ve svém přirozeném prostředí a žít dosavadním způsobem života, pokud na to rodina ani jiné zdroje z okolí nestačí.

Cíl služby

Hlavní cíl:

Klienti se sníženou soběstačností mají zajištěnou individuální pomoc a podporu, kterou potřebují k tomu, aby mohli zůstat ve svém přirozeném prostředí.

Dílčí cíl:

  • Klient má zajištěné základní životní potřeby.
  • Klient je podporován v rozvoji schopností a dovedností na základě jeho individuálních potřeb.
  • Klient je aktivizován tak, aby byla zachována maximální míra soběstačnosti.
  • Pečující získávají podporu v péči o klienta.
Hodnoty služby

Milosrdenství: orientace na klienta

  • Jsme pohnuti soucitem – chceme pomáhat a hledat cesty k pomoci lidem v nepříznivé životní situaci.
  • Centrem pozornosti v naší práci je klient a jeho potřeby. Respektujeme názor a volbu klienta, podporujeme ho při prosazování jeho práv, oprávněných zájmů a vůle, a v samostatném rozhodování.
  • Respektujeme přiměřenou míru rizik v životě klienta. Klient je odpovědný za svůj život, o kterém si sám rozhoduje. Klient je tím, kdo vede průběh služby.
  • Osobám, kterým pomáháme, poskytujeme emoční podporu a jednáme s nimi s respektem.
  • Spolupráce je dobrovolná, klient má právo se svobodně rozhodnout, zda s námi uzavře smlouvu. V průběhu pomoci má klient právo kdykoliv spolupráci ukončit.

Fortelnost: kvalita a odbornost práce

  • Zahrnuje kvalitní, poctivou a odborně provedenou práci. Jsme si vědomi, kde začínají a končí hranice pomoci námi poskytovaných služeb a nepouštíme se do něčeho, čemu nerozumíme a na co nemáme kapacity. V duchu dobré tradice chceme být příkladnou a inspirativní organizací.
  • Splňujeme kvalifikační předpoklady dané zákonem, dále se vzděláváme a rozšiřujeme si své odborné znalosti prostřednictvím akreditovaných kurzů a školících akcí.
  • Při práci se řídíme směrnicemi a pracovními postupy, které má organizace zpracované a které podléhají metodické kontrole uvnitř organizace i od nadřízených orgánů.
  • Pravidelně se účastníme supervizí, které nám pomáhají dále rozvíjet naše profesní dovednosti, posilovat vztahy v pracovním týmu a nacházet řešení problematických situací.
  • Při své práci respektujeme zásadu rovného zacházení a dodržování lidských práv. O všech skutečnostech, o kterých se při práci s klienty dozvíme, zachováváme mlčenlivost.
  • Ke každému z klientů přistupujeme individuálně s ohledem na jeho znalosti, možnosti, schopnosti, potřeby a situaci, ve které se nachází.

Společenství:

  • Péče Osobní asistence je zaměřena na potřebné osoby v oblasti ORP Vrchlabí. Na práci ve službě není nikdo sám. Pracujeme v týmu. O naše pracovní týmy pečujeme – nebereme je jako samozřejmost. Je nám jasné, že kapacity nás jako jednotlivců jsou vyčerpatelné, proto aktivně vytváříme spolupracující síť v rámci komunity. Vědomí širokého společenství posiluje naši motivaci ke službě.
  • Pomoc chápeme jako aktivní spoluúčast při dosahování nějakého cíle, odvracení nebo odstraňování nežádoucích následků. Naše pomoc vždy vyžaduje zapojení klienta, nepřebíráme zodpovědnost za takové vyřešení problému, kdy klient je pasivní a čeká, až je za něj problém vyřešen. Jde nám o aktivizaci vnitřních zdrojů klienta, jeho okolí s naší podporou a dílčím zapojením do řešení jeho nepříznivé situace.
  • Podporujeme klienta v tom, aby s pomocí sociální služby mohl setrvat co možná nejdéle ve svém přirozeném prostředí. Podporujeme klienta i osoby, které o něj pečují, aby využívali veřejně dostupné zdroje k řešení své situace.
  • Šíříme smysl vzájemné pomoci na Vrchlabsku. Používáme k tomu principy komunitní práce.

Principy komunitní práce, které využíváme:

Tematizujeme oblast vzájemné pomoci a respektu ve společnosti. Legitimizujeme, že říkat si o pomoc je normální, stejně jako pomáhat.

Síťujeme, spolupracujeme, spolupodílíme se na řešení – propojujeme navzájem zdroje, odborníky, organizace i aktivní obyvatele v řešení potřeb komunity. Nečekáme, až vznikne spolupráce a aktivně působíme jako vysílače a přijímače, které propojí subjekty a nastavují fungování sítě.

 Naděje: osobní rozvoj

  • Naděje je pro nás jako plamen ve tmě – dává nám dostatek síly, důvěry a odvahy v obtížných situacích nepropadnout rutině a rezignaci.
  • Máme naději, že práce s potřebnými buduje a podporuje lidskost a vzájemné přijímání.
  • Žít z naděje pro nás také znamená rozumět významu osobního rozvoje a hledat k němu příležitosti, nebát se osobně angažovat, ale i pracovat s vlastní energií, abychom nevyhořeli.

Respektující komunikace:

  • Ceníme si schopnosti porozumění jako základu veškeré úspěšné práce a pomoci.
  • Věříme, že opravdový respekt mezi lidmi se rodí z vnímání potřeb druhého a z úcty k sobě samému, a proto se snažíme tyto kvality do komunikace přinášet.
  • Zároveň máme odvahu si žádat o zpětnou vazbu a učit se z ní a nabízet jí jako dar lidem v našem okolí.
Forma služby

Služba je terénní. To znamená, že naše osobní asistentky za Vámi přijedou domů.

Kapacita služby

Maximální okamžitá kapacita:

Cílová skupina A/

  • 3 klienti v čase 7:00–11:30 hod.
  • 4 klienti v čase 11:30–15:30 hod.
  • 1 klient v čase 15:30–20:00 hod.
  • 1 klient o víkendu v čase 7:00–20:00 hod.

Cílová skupina B/

  • 1 klient v rámci provozní doby:
  • v pondělí, středa, pátek v čase 7:00–15:30 hod.
  • v úterý, čtvrtek v čase 11:30–20:00 hod.
  • víkend 1x za 4 týdny v čase 7:00–20:00 hod.

Celková kapacita smluv:

  • Cílová skupina A/ 20 klientů = uzavřených smluv
  • Cílová skupina B/ 6 klientů = uzavřených smluv
Cena

Hodina naší služby stojí 155 Kč. Částka se dá hradit z příspěvku na péči, který vám můžeme pomoci vyjednat.

Ke stažení

Název dokumentuKategorieOdkaz na stažení
Leták Osobní asistenceInfo služba - OAStáhnout
Leták Osobní asistence pro osoby s poruchou autistického spektraInfo služba - OAStáhnout
Žádost o službu Osobní asistenceInfo služba - OAStáhnout
Vnitřní pravidla Osobní asistenceInfo služba - OAStáhnout
Veřejný závazek služby Osobní asistenceInfo služba - OAStáhnout
Sazebník úhrad v Osobní asistenciInfo služba - OAStáhnout
Jak si stěžovatInfo služba - OAStáhnout
Formulář důvěryInfo služba - OAStáhnout
Dotazník spokojenosti Osobní asistence pro pečujícíInfo služba - OAStáhnout
Garantovaná nabídka služby Osobní asistenceInfo služba - OAStáhnout
Dotazník spokojenosti Osobní asistence pro klientyInfo služba - OAStáhnout

Kontaktujte nás

Kontakt - Vendula Mariášová
Vendula Mariášová vedoucí služby osobní asistenceasistence.svetlo@diakonievr.cz+420 739 244 667
Kontakt - Michaela Šimůnková
Michaela Šimůnková DiS.sociální pracovnicesimunkova@diakonievr.cz+420 604 229 763
Co je COOKIE?

Cookie je malý datový soubor umístěný ve vašem prohlížeči v zařízení (počítači, chytrém telefonu či tabletu), na kterém si stránky prohlížíte. Jeho úkolem je pomoci prohlíženým stránkám správně fungovat a zobrazovat správný obsah. Stránky si pamatují vaše prohlížení a fungují tak, aby se nemusely vaše preference nahrávat znovu. Díky tomu je pro vás užívání stránek mnohem přívětivější.