S čím Vám můžeme pomoci?
a) Pomoc při zvládání úkonů péče o vlastní osobu:
- podávání jídla a pití,
- oblékání, svlékání,
- prostorová orientace,
- přesun na lůžko, vozík, polohování.
b) Pomoc při osobní hygieně:
- běžná hygiena,
- koupání, sprchování,
- použití WC.
c) Pomoc při zajištění stravy:
- příprava jídla a pití.
d) Pomoc při zajištění chodu domácnosti:
- drobný úklid, péče o lůžko, péče o prádlo,
- nákupy.
e) Výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti:
- podpora v péči o dítě,
- kontakt s rodinou,
- upevnění dovedností.
f) Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím:
- doprovod,
- společnost.
g) Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:
- uplatňování práv/zájmů,
- běžné záležitosti.
h) Pomoc při zajištění bezpečí a možnosti setrvání v přirozeném sociálním prostředí:
- dohled, aby osoba závislá na pomoci nezpůsobila ohrožení sobě ani svému okolí.
Cílová skupina
Službu poskytujeme osobám, které mají snížené schopnosti z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení a jejichž situace vyžaduje pomoc jiné fyzické osoby při zabezpečování jejich životních potřeb. Klientem služby se mohou stát zejména děti od 7 let věku, dospělí ve věku 18–64 let a senioři. Námi poskytovanou službu dělíme na dvě části podle cílových skupin:
Osobní asistence A/
- s tělesným postižením,
- s mentálním postižením,
- s kombinovaným postižením,
- s jiným zdravotním postižením (chronické, civilizační apod.)
Osobní asistence B/
- s chronickým duševním onemocněním (pouze osoby s poruchami autistického spektra a dalším přidruženým mentálním či fyzickým postižením)
Kde nás najdete
Službu poskytujeme na území ORP Vrchlabí – v následujících 16 obcí:
Čermná, Černý Důl, Dolní Branná, Dolní Dvůr, Dolní Kalná, Dolní Lánov, Horní Kalná, Hostinné, Klášterská Lhota, Kunčice nad Labem, Lánov, Prosečné, Rudník, Strážné, Špindlerův Mlýn, Vrchlabí.
Adresa
Diakonie ČCE – středisko Světlo ve Vrchlabí
Osobní asistence
Krkonošská 14,
543 01 Vrchlabí
Otevírací doba
Pro cílovou skupinu A:
Po-Ne 7:00–20:00, včetně svátků.
Pro cílovou skupinu B:
1 klient v rámci provozní doby ve dnech:
Po, St, Pá od 7:00–15:30;
Út, Čt od 11:30–20:00
So, Ne 1x za 4 týdny od 7:00–20:00.

„Velmi si vážím péče a důslednosti osobních asistentek v terénu i komunikace s vedením služby osobní asistence. S Vaší péčí mohla maminka zůstat v domácím prostředí s rodinou.”
Pečující syn
Poslání služby
Posláním OA je poskytnutí podpory na základě diakonických hodnot osobám, které potřebují pomoc druhého člověka při zajišťování svých základních potřeb. Osoby jsou podporovány v takovém rozsahu a čase, který je pro ně nezbytný a který si sami zvolí proto, aby mohly zůstat ve svém přirozeném prostředí a žít dosavadním způsobem života, pokud na to rodina ani jiné zdroje z okolí nestačí.
Cíl služby
Hlavní cíl:
Klienti se sníženou soběstačností mají zajištěnou individuální pomoc a podporu, kterou potřebují k tomu, aby mohli zůstat ve svém přirozeném prostředí.
Dílčí cíl:
- Klient má zajištěné základní životní potřeby.
- Klient je podporován v rozvoji schopností a dovedností na základě jeho individuálních potřeb.
- Klient je aktivizován tak, aby byla zachována maximální míra soběstačnosti.
- Pečující získávají podporu v péči o klienta.
Hodnoty služby
Milosrdenství: orientace na klienta
- Jsme pohnuti soucitem – chceme pomáhat a hledat cesty k pomoci lidem v nepříznivé životní situaci.
- Centrem pozornosti v naší práci je klient a jeho potřeby. Respektujeme názor a volbu klienta, podporujeme ho při prosazování jeho práv, oprávněných zájmů a vůle, a v samostatném rozhodování.
- Respektujeme přiměřenou míru rizik v životě klienta. Klient je odpovědný za svůj život, o kterém si sám rozhoduje. Klient je tím, kdo vede průběh služby.
- Osobám, kterým pomáháme, poskytujeme emoční podporu a jednáme s nimi s respektem.
- Spolupráce je dobrovolná, klient má právo se svobodně rozhodnout, zda s námi uzavře smlouvu. V průběhu pomoci má klient právo kdykoliv spolupráci ukončit.
Fortelnost: kvalita a odbornost práce
- Zahrnuje kvalitní, poctivou a odborně provedenou práci. Jsme si vědomi, kde začínají a končí hranice pomoci námi poskytovaných služeb a nepouštíme se do něčeho, čemu nerozumíme a na co nemáme kapacity. V duchu dobré tradice chceme být příkladnou a inspirativní organizací.
- Splňujeme kvalifikační předpoklady dané zákonem, dále se vzděláváme a rozšiřujeme si své odborné znalosti prostřednictvím akreditovaných kurzů a školících akcí.
- Při práci se řídíme směrnicemi a pracovními postupy, které má organizace zpracované a které podléhají metodické kontrole uvnitř organizace i od nadřízených orgánů.
- Pravidelně se účastníme supervizí, které nám pomáhají dále rozvíjet naše profesní dovednosti, posilovat vztahy v pracovním týmu a nacházet řešení problematických situací.
- Při své práci respektujeme zásadu rovného zacházení a dodržování lidských práv. O všech skutečnostech, o kterých se při práci s klienty dozvíme, zachováváme mlčenlivost.
- Ke každému z klientů přistupujeme individuálně s ohledem na jeho znalosti, možnosti, schopnosti, potřeby a situaci, ve které se nachází.
Společenství:
- Péče Osobní asistence je zaměřena na potřebné osoby v oblasti ORP Vrchlabí. Na práci ve službě není nikdo sám. Pracujeme v týmu. O naše pracovní týmy pečujeme – nebereme je jako samozřejmost. Je nám jasné, že kapacity nás jako jednotlivců jsou vyčerpatelné, proto aktivně vytváříme spolupracující síť v rámci komunity. Vědomí širokého společenství posiluje naši motivaci ke službě.
- Pomoc chápeme jako aktivní spoluúčast při dosahování nějakého cíle, odvracení nebo odstraňování nežádoucích následků. Naše pomoc vždy vyžaduje zapojení klienta, nepřebíráme zodpovědnost za takové vyřešení problému, kdy klient je pasivní a čeká, až je za něj problém vyřešen. Jde nám o aktivizaci vnitřních zdrojů klienta, jeho okolí s naší podporou a dílčím zapojením do řešení jeho nepříznivé situace.
- Podporujeme klienta v tom, aby s pomocí sociální služby mohl setrvat co možná nejdéle ve svém přirozeném prostředí. Podporujeme klienta i osoby, které o něj pečují, aby využívali veřejně dostupné zdroje k řešení své situace.
- Šíříme smysl vzájemné pomoci na Vrchlabsku. Používáme k tomu principy komunitní práce.
Principy komunitní práce, které využíváme:
Tematizujeme oblast vzájemné pomoci a respektu ve společnosti. Legitimizujeme, že říkat si o pomoc je normální, stejně jako pomáhat.
Síťujeme, spolupracujeme, spolupodílíme se na řešení – propojujeme navzájem zdroje, odborníky, organizace i aktivní obyvatele v řešení potřeb komunity. Nečekáme, až vznikne spolupráce a aktivně působíme jako vysílače a přijímače, které propojí subjekty a nastavují fungování sítě.
Naděje: osobní rozvoj
- Naděje je pro nás jako plamen ve tmě – dává nám dostatek síly, důvěry a odvahy v obtížných situacích nepropadnout rutině a rezignaci.
- Máme naději, že práce s potřebnými buduje a podporuje lidskost a vzájemné přijímání.
- Žít z naděje pro nás také znamená rozumět významu osobního rozvoje a hledat k němu příležitosti, nebát se osobně angažovat, ale i pracovat s vlastní energií, abychom nevyhořeli.
Respektující komunikace:
- Ceníme si schopnosti porozumění jako základu veškeré úspěšné práce a pomoci.
- Věříme, že opravdový respekt mezi lidmi se rodí z vnímání potřeb druhého a z úcty k sobě samému, a proto se snažíme tyto kvality do komunikace přinášet.
- Zároveň máme odvahu si žádat o zpětnou vazbu a učit se z ní a nabízet jí jako dar lidem v našem okolí.
Forma služby
Služba je terénní. To znamená, že naše osobní asistentky za Vámi přijedou domů.
Kapacita služby
Maximální okamžitá kapacita:
Cílová skupina A/
- 3 klienti v čase 7:00–11:30 hod.
- 4 klienti v čase 11:30–15:30 hod.
- 1 klient v čase 15:30–20:00 hod.
- 1 klient o víkendu v čase 7:00–20:00 hod.
Cílová skupina B/
- 1 klient v rámci provozní doby:
- v pondělí, středa, pátek v čase 7:00–15:30 hod.
- v úterý, čtvrtek v čase 11:30–20:00 hod.
- víkend 1x za 4 týdny v čase 7:00–20:00 hod.
Celková kapacita smluv:
- Cílová skupina A/ 20 klientů = uzavřených smluv
- Cílová skupina B/ 6 klientů = uzavřených smluv
Cena
Hodina naší služby stojí 155 Kč. Částka se dá hradit z příspěvku na péči, který vám můžeme pomoci vyjednat.
Ke stažení
Název dokumentu | Kategorie | Odkaz na stažení |
---|---|---|
Leták Osobní asistence | Info služba - OA | Stáhnout |
Leták Osobní asistence pro osoby s poruchou autistického spektra | Info služba - OA | Stáhnout |
Žádost o službu Osobní asistence | Info služba - OA | Stáhnout |
Vnitřní pravidla Osobní asistence | Info služba - OA | Stáhnout |
Veřejný závazek služby Osobní asistence | Info služba - OA | Stáhnout |
Sazebník úhrad v Osobní asistenci | Info služba - OA | Stáhnout |
Jak si stěžovat | Info služba - OA | Stáhnout |
Formulář důvěry | Info služba - OA | Stáhnout |
Dotazník spokojenosti Osobní asistence pro pečující | Info služba - OA | Stáhnout |
Garantovaná nabídka služby Osobní asistence | Info služba - OA | Stáhnout |
Dotazník spokojenosti Osobní asistence pro klienty | Info služba - OA | Stáhnout |
Kontaktujte nás

