Diakonie

Sociální rehabilitace SPIRÁLA

Pomáháme navracet osoby se zdravotním znevýhodněním do běžného života (práce, život, bydlení).

S čím Vám můžeme pomoci?

Spirála pomáhá klientům v oblastech:

a) nácvik dovedností pro zvládání péče o vlastní osobu, soběstačnosti a dalších činností vedoucích k sociálnímu začlenění,

b) zprostředkování kontaktu se společenským prostředím,

c) výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti,

d) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.

Cílová skupina

Cílovou skupinou jsou lidé, kteří mají snížené schopnosti a dovednosti zejména z důvodu:

  • tělesného postižení (např. po úrazech, vrozené tělesné postižení),
  • chronického onemocnění (např. dlouhodobě špatný zdravotní stav vlivem nemoci nebo úrazu, civilizační choroby, onkologická onemocnění),
  • jiného zdravotního postižení (např. po mozkových příhodách),
  • mentálního nebo kombinovaného postižení,
  • žijí ve Vrchlabí a okolí (ve vzdálenosti do 20 km od Vrchlabí),
  • jsou ve věku 16–64 let,
  • chtějí žít samostatně a nezávisle na pomoci druhých.

Kde nás najdete

Službu poskytujeme ve Vrchlabí a okolí (ve vzdálenosti do 20 km od Vrchlabí).

Adresa

Diakonie ČCE – Středisko Světlo ve Vrchlabí
Sociální rehabilitace SPIRÁLA
Komenského 616
543 01 Vrchlabí

Otevírací doba

Terénní forma:

pracovní dny po-pá 8:00–16:00 hod.

 Ambulantní forma:

skupinová:

úterý 10:00–12:00

středa 13:00–15:00

čtvrtek 10:00–12:00

individuální

Kterýkoli pracovní den mezi 8:00–16:00 po předchozí domluvě obou stran, lze využít prostory tréninkového bytu.

Služba je ZDARMA.

Služba sociální rehabilitace SPIRÁLA je spolufinancována Evropskou unií v rámci projektu Služby sociální prevence v Královéhradeckém kraji VII. Reg. č.: CZ.03.02.01/00/22_003/0000078

„Organizace je velmi prospěšná ve své činnosti. Syn se hodně naučil praktickým dovednostem, které jsou posilovány pravidelnými nácviky.” 

Maminka uživatele

Poslání služby

Na základě diakonických hodnot pomáháme na Vrchlabsku lidem se zdravotním znevýhodněním obnovit nebo získat schopnosti a dovednosti pro samostatný život. Aktivujeme jejich zdroje a odpovědnost v oblasti práce, samostatného života a bydlení, aby mohli žít spokojeně a nezávisle na pomoci druhých.

Vize služby

Lidem se zdravotním znevýhodněním často hrozí sociální vyloučení. Věříme v harmonickou lokální komunitu, kde klíčovými hodnotami jsou respekt a vzájemná pomoc. Díky tomu lidé se zdravotním znevýhodněním naleznou oporu pro řešení svého problému.

Cíl služby

Hlavní cíl služby:

Uživatel obnoví nebo získá schopnosti a dovednosti v oblasti práce, samostatného života a bydlení.

Dílčí cíle:

PRÁCE – Uživatel je orientovaný v tom, jaké pracovní činnosti jsou pro něj vhodné, pojmenuje dovednosti, které mu zvýší pracovní kompetence, a aktivně je rozvíjí, hledá si zaměstnání a v případě získání zaměstnání je schopen si ho udržet.

SAMOSTATNÝ ŽIVOT – Uživatel je schopen si vyřídit běžné záležitosti potřebné pro každodenní život:

  • uživatel se cítí jistě při jednání na úřadech,
  • uživatel ví, co představuje péče o sebe a samostatně tuto péči zvládá,
  • uživatel se orientuje v tom, jaké volnočasové aktivity ho naplňují a tráví jimi volný čas.

BYDLENÍ – Uživatel je orientovaný v klíčových schopnostech potřebných pro samostatné bydlení a aktivně je rozvíjí.

Hodnoty služby

Milosrdenství

  • S uživatelem jednáme s respektem vůči jeho přáním a potřebám. Respektujeme jeho práva a svobodnou vůli. Je pro nás důležitý individuální přístup, ve kterém dokonale porozumíme potřebám uživatele a díky tomu mu vytváříme službu na míru.
  • Pro uživatele jsme partnery – společně jdeme po cestě k nastaveným cílům, s uživateli vedeme o průběhu služby dialog, domlouváme se, jak bude spolupráce probíhat.
  • K uživateli přistupujeme s pochopením a poskytujeme mu emoční podporu při jeho rozhodování.
  • Využíváme princip přiměřené podpory a zplnomocnění – aktivně působíme na uživatele a podporujeme ho v rozvoji samostatnosti, vedeme ho k přijetí zodpovědnosti za řešení své nepříznivé situace.

Fortelnost

  • Znamená kvalitně odvedená práce, při které se řídíme etickým kodexem sociálních pracovníků, dokumentací organizace, dodržováním legislativního rámce služby, včetně orientace v zákoně č. 108/2006 Sb. o sociálních službách a vyhlášce č. 505/2006 Sb.
  • Práce s uživatelem je založena na jasně pojmenovaných odborných metodách práce, které známe a používáme je v praxi.
  • Jsme si vědomi, kde začínají a končí hranice pomoci námi poskytovaných služeb a nepouštíme se do něčeho, čemu nerozumíme a na co nemáme kapacity. Známe hranice toho, co je v naší kompetenci, co můžeme řešit a poskytovat a co budeme delegovat na jiného odborníka nebo jinou službu.
  • Kvalitu služby sledujeme a pravidelně ji vyhodnocujeme. Na základě našich zkušeností jí zlepšujeme, nezůstáváme ustrnulí na místě.

 Společenství 

  • Spolupracujeme s dalšími organizacemi, službami a odborníky a sdílíme společně dobrou praxi. Spoluvytváříme tak síť poskytující podporu potřebným. Spolupráce je pro nás o aktivní komunikaci s naším okolím a hledání cesty k mezioborovému propojování v naší lokalitě.
  • Na práci v Diakonii není nikdo sám. Pracujeme v týmu. O náš pracovní tým pečujeme – nebereme ho jako samozřejmost. Je nám jasné, že kapacity nás jako jednotlivců jsou vyčerpatelné, proto aktivně vytváříme spolupracující síť. Vědomí širokého společenství posiluje naši motivaci ke službě.
  • K vytváření společenství využíváme principy komunitní práce:
    • Vytváříme prostor pro zjišťování, slyšení a práci s potřebami komunity a sociálně vyloučených.
    • Tematizujeme oblast vzájemné pomoci a respektu na podporu naší cílové skupiny.
    • Síťujeme – propojujeme navzájem zdroje, odborníky, organizace i aktivní obyvatele v řešení potřeb komunity.
  • Vnímáme se jako komunitu, kde vytváříme pro uživatele prostor se potkávat (skupinové ambulance) – uživatelé se mohou tak vzájemně podporovat.
  • Pracujeme s rodinou uživatele – chceme podporovat přirozené zdroje uživatele a neposilovat jeho závislost na sociální službě.
  • Uživatelé jsou součást společenství – jsou aktivními účastníky, podílí se na tvorbě společenství.

Naděje

  • Žít z naděje pro nás také znamená rozumět významu osobního rozvoje a hledat k němu příležitosti, nebát se osobně angažovat, ale i pracovat s vlastní energií, abychom nevyhořeli. Neustále se vzděláváme, k získání nadhledu pravidelně využíváme intervize, supervize, reflexe naší práce.
  • Vždy věříme, že můžeme společně s uživatelem najít zdroje, které pomohou řešit jeho nepříznivou situaci.
  • Probouzíme v uživateli odvahu pokračovat po cestě, po které jde, ačkoliv to není vždy snadné.
  • Poskytujeme uživateli v průběhu poskytování služby zpětnou vazbu na to, co již dokázal – podporujeme tak naději, že jde po správné cestě k vytyčenému cíli.

 Respektující komunikace

  • Ceníme si schopnosti porozumění jako základu veškeré úspěšné práce a pomoci. Věříme, že opravdový respekt mezi lidmi se rodí z vnímání potřeb druhého a z úcty k sobě samému, a proto se snažíme tyto kvality do komunikace přinášet. Vytváříme bezpečný prostor pro to, aby každý mohl říct svůj názor. Komunikaci stavíme na principu partnerství – jsme v komunikaci rovnocennými partnery.
  • Komunikujeme srozumitelně a svoji srozumitelnost si ověřujeme.
  • Máme odvahu si žádat o zpětnou vazbu a učit se z ní a nabízet ji jako dar lidem v našem okolí.
Forma služby

SPIRÁLA poskytuje terénní i ambulantní služby – přijedeme k vám domů a budeme vás učit potřebné dovednosti ve vašem přirozeném prostředí. Půjdeme s vámi na úřad, k lékaři aj. Můžeme s vámi pracovat i v prostorách naší služby. Místo a čas setkání si vždy domlouváme předem prostřednictvím telefonu nebo e-mailu.

Kapacita služby

Maximální okamžitá kapacita pro individuální práci (terénní forma): 4
Maximální okamžitá kapacita pro skupinovou práci (ambulantní forma): 10
Maximální počet uzavřených smluv: 20

Jak služba funguje
  • Základem SPIRÁLY je práce ve Vašem přirozeném prostředí (v domácnosti či na jiných místech, kde se učíte samostatnosti – pracovník jede za Vámi do obchodu, na úřad apod.)
  • Setkání probíhají v předem domluvených časech.
  • Setkání trvá minimálně 1 hodinu, maximálně 3 hodiny.
  • Společně domluvíme, co bude obsahem spolupráce.
  • Skupinová ambulantní forma je využívána zejména v oblasti výchovných, vzdělávacích a aktivizačních činností.
  • Individuální ambulantní forma probíhá v prostorách služby zejména pro řešení záležitostí, které nelze řešit při skupinové formě. Pro nácviky lze využít i prostory tréninkové bytu, kde se můžete učit vaření, péči o domácnost a další činnosti.
Ke stažení

Název dokumentuKategorieOdkaz na stažení
Leták sociální rehabilitaceInfo služba - SRStáhnout
Naše diakonické hodnotyInfo služba - SRStáhnout
Vyhodnocení dotazníků spokojenosti SpirálaInfo služba - SRStáhnout
Vnitřní pravidla sociální rehabilitaceInfo služba - SRStáhnout
Jaká mám práva ve SpiráleInfo služba - SRStáhnout
Smlouva o poskytování služby sociální rehabilitaceInfo služba - SRStáhnout
Garantovaná nabídka sociální rehabilitaceInfo služba - SRStáhnout
Garantovaná nabídka ve zjednodušené forměInfo služba - SRStáhnout
Veřejný závazek služby sociální rehabilitaceInfo služba - SRStáhnout
Žádost o poskytování služby Sociální rehabilitace SPIRÁLAInfo služba - SRStáhnout
Popis realizace sociální rehabilitaceInfo služba - SRStáhnout

Kontaktujte nás

Kontakt - Barbora Hancová
Mgr. Barbora Hancová vedoucí Sociální rehabilitace SPIRÁLAspirala@diakonievr.cz+420 733 783 461