Naše poslání:

Na základě diakonických hodnot pomáháme na území KHK a v ORP Jilemnice rodinám s dítětem raného věku se zdravotním postižením (0-7 let). Provázíme rodinu náročnou životní situací tak, aby porozuměla speciálním potřebám svého dítěte a nalezla zdroje, které ji umožní žít běžným životem. 

Diakonické hodnoty

Při poskytování služby rané péče se opíráme o pět základních diakonických hodnot: milosrdenství, fortelnost, společenství, naději a otevřené a respektující komunikaci, které jsou stabilním základem pro naši práci.  

HODNOTY

- při práci s uživateli jednáme podle následujících hodnot:

MILOSRDENSTVÍ: orientace na klienta

  • S uživatelem jednáme s respektem vůči jeho přáním a potřebám. Respektujeme jeho práva a svobodnou vůli. Je pro nás důležitý individuální přístup, ve kterém dokonale porozumíme potřebám uživatele a díky tomu mu vytváříme službu na míru.
  • Pro uživatele jsme partnery – společně jdeme po cestě k nastaveným cílům, s uživateli vedeme o průběhu služby dialog, domlouváme se, jak bude spolupráce probíhat.
  • K uživateli přistupujeme s pochopením a poskytujeme mu emoční podporu při jeho rozhodování. 
  • Využíváme princip přiměřené podpory a zplnomocnění – aktivně působíme na uživatele a podporujeme ho v rozvoji samostatnosti, vedeme ho k přijetí zodpovědnosti za řešení své nepříznivé situace.

 

FORTELNOST: kvalita a odbornost práce

  • Znamená kvalitně odvedená práce, při které se řídíme etickým kodexem sociálních pracovníků, dokumentací organizace, dodržováním legislativního rámce služby, včetně orientace v zákoně č. 108/2006 Sb. o sociálních službách a vyhlášce č. 505/2006 Sb.
  • Práce s uživatelem je založena na jasně pojmenovaných odborných metodách práce, které známe a používáme je v praxi.
  • Jsme si vědomi, kde začínají a končí hranice pomoci námi poskytovaných služeb a nepouštíme se do něčeho, čemu nerozumíme a na co nemáme kapacity. Známe hranice toho, co je v naší kompetenci, co můžeme řešit a poskytovat a co budeme delegovat na jiného odborníka nebo jinou službu.
  • Kvalitu služby sledujeme a pravidelně ji vyhodnocujeme. Na základě našich zkušeností jí zlepšujeme, nezůstáváme ustrnulí na místě.

 

SPOLEČENSTVÍ

  • Spolupracujeme s dalšími organizacemi, službami a odborníky a sdílíme společně dobrou praxi. Spoluvytváříme tak síť poskytující podporu potřebným. Spolupráce je pro nás o aktivní komunikaci s naším okolím a hledání cesty k mezioborovému propojování v naší lokalitě.
  • Na práci v Diakonii není nikdo sám. Pracujeme v týmu. O náš pracovní tým pečujeme – nebereme ho jako samozřejmost. Je nám jasné, že kapacity nás jako jednotlivců jsou vyčerpatelné, proto aktivně vytváříme spolupracující síť. Vědomí širokého společenství posiluje naši motivaci ke službě.
  • K vytváření společenství využíváme principy komunitní práce:

- Vytváříme prostor pro zjišťování, slyšení a práci s potřebami komunity a sociálně vyloučených.

- Tematizujeme oblast vzájemné pomoci a respektu na podporu naší cílové skupiny.

- Síťujeme – propojujeme navzájem zdroje, odborníky, organizace i aktivní obyvatele v řešení potřeb komunity.

  • Vnímáme se jako komunitu, kde vytváříme pro uživatele prostor se potkávat (skupinové ambulance) – uživatelé se mohou tak vzájemně podporovat.
  • Pracujeme s celou rodinou – chceme podporovat přirozené zdroje uživatele a neposilovat jeho závislost na sociální službě. 
  • Uživatelé jsou součást společenství – jsou aktivními účastníky, podílí se na tvorbě společenství.

 

NADĚJE: osobní rozvoj

  • Žít z naděje pro nás také znamená rozumět významu osobního rozvoje a hledat k němu příležitosti, nebát se osobně angažovanost, ale i pracovat s vlastní energií, abychom nevyhořeli. Neustále se vzděláváme, k získání nadhledu pravidelně využíváme intervize, supervize, reflexe naší práce.
  • Vždy věříme, že můžeme společně s uživatelem najít zdroje, které pomohou řešit jeho nepříznivou situaci.
  • Probouzíme v uživateli odvahu pokračovat po cestě, po které jde, ačkoliv to není vždy snadné.
  • Poskytujeme uživateli v průběhu poskytování služby zpětnou vazbu na to, co již dokázal – podporujeme tak naději, že jde po správné cestě k vytyčenému cíli.

 

OTEVŘENÁ A RESPEKTUJÍCÍ KOMUNIKACE

  • Ceníme si schopnosti porozumění jako základu veškeré úspěšné práce a pomoci. Věříme, že opravdový respekt mezi lidmi se rodí z vnímání potřeb druhého a z úcty k sobě samému. A proto se snažíme tyto kvality do komunikace přinášet. Vytváříme bezpečný prostor pro to, aby každý mohl říct svůj názor. Komunikaci stavíme na principu partnerství - jsme v komunikaci rovnocennými partnery.
  • Komunikujeme srozumitelně a svoji srozumitelnost si ověřujeme.
  • Máme odvahu si žádat o zpětnou vazbu a učit se z ní a nabízet ji jako dar lidem v našem okolí.

Cíl služby:

Rodiny s dítětem se zdravotním postižením naleznou zdroje pro výchovu dítěte v přirozeném prostředí a žití života podle svých představ.

Poskytované služby

Středisko v číslech

Poskytovali jsme 0 registrovaných sociálních služeb
vloni jsme pomohli 0 uživatelům
a to všechno se 0 zaměstnanci
působili jsme v 0 obcí a měst